Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam posuere varius magna, ut accumsan quam pretium vel. Duis ornare felis

Hirtenstraße 19, 10178 Berlin, Germany
(+44) 871.075.0336
ouroffice@cortex.com

SharePoint: de basics op een rij

Met SharePoint breng je structuur aan in alle documenten en informatie die je deelt met collega’s én gebruikers buiten je organisatie. Geen gedoe op een centrale schijf met 1000 mappen en losse mails die niet worden gelezen. Minder tijd kwijt aan zoeken naar informatie, meer tijd om lekker te werken.

Als eindgebruiker werk je lekkerder, als eindverantwoordelijke weet je dat het goed zit met beveiliging en compliance. Hoe dat werkt? De SharePoint basics op een rij:

Je eigen bibliotheek-structuur met teamsites

Binnen SharePoint maak je een teamsite. Daarop deel je relevante info. Bijvoorbeeld dat de borrel morgen wat eerder begint en dat de weersverwachting voor de teamdag goed is.

Je zet het logo van je bedrijf erin, geeft het de huisstijlkleuren en je hebt een bedrijfsintranet.

Binnen de teamsite maak je verschillende bibliotheken aan waarin je documenten onderbrengt. De documenten staan in een soort lijst die je (à la Excel) heel makkelijk en uitgebreid kunt filteren. Haal alleen de bestanden op die jij gemaakt hebt. Of die het laatst bewerkt zijn – fijn voor versiebeheer – of die bij een specifieke klant horen. Synchroniseer je laptop met SharePoint en je hebt overal en altijd toegang tot wat je nodig hebt.

Subsites, lijsten en apps

Je maakt een subsite voor een specifieke werkgroep of klant. Zo behoud je overzicht en val je niemand lastig met overbodige info. Maak gebruik van apps en lijsten: zo integreer je agenda’s in SharePoint, maar ook takenlijsten, contactlijsten en kun je zelfs een enquête inrichten, versturen en analyseren.

Of je geeft je eigen lijst vorm: van een lijst waarin je aan kunt geven wie vlees of vis wil tijdens het kerstdiner, waarin je de kantoorinventaris bijhoudt of een overzicht aanlegt van de verschillende projectsites binnen SharePoint en welke projectmanager daarbij hoort (gebruik dan een link-lijst, dan klink je meteen door naar de goede subsite).

Wiki-bibliotheek

Ook fijn zijn issue-lijsten in combinatie met een wiki-bibliotheek: daarmee kun je bijv. alle actiepunten binnen een project bijhouden en meteen de koppeling maken van de ene naar het andere issue. Zo kun je bijv. heel makkelijk alle werkzaamheden van de klantenservice bijhouden: binnenkomende meldingen, type meldingen, status van afhandeling. Met de ‘waarschuw mij’-functie krijgt iedereen voor wie dat handig is een melding van bijv. alle meldingen over een specifiek onderwerp of met een bepaalde status. Klinkt complex? Nee hoor, is zo gepiept en werkt als een zonnetje.

SharePoint: 100% maatwerk

De mogelijkheden in SharePoint zijn eindeloos. Je kunt het zo gek niet bedenken. Wij wel! We denken dus graag met je mee hoe SharePoint jouw werk makkelijker maakt en hoe het jouw organisatie ontlast.

We hebben in no-time een omgeving ingericht; overstappen naar de cloud is zo gepiept. Daarna kunnen we zelfs alle documentenstromen richting SharePoint voor je automatiseren met onze SharePoint Max. Bel Martin op 085 485 5324 en hij vertelt je er alles over!