Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam posuere varius magna, ut accumsan quam pretium vel. Duis ornare felis

Hirtenstraße 19, 10178 Berlin, Germany
(+44) 871.075.0336
ouroffice@cortex.com

Ontmoet Rense Hartog – Service Desk Coördinator

Rense is zo iemand die zorgt voor orde in de tent. Opgeruimd bureau, takenlijstje keurig afgevinkt. Perfecte karaktereigenschap in ons vak! Is er een meeting, dan wil je Rense erbij om dat in goede banen te leiden. Is er een procesbeschrijving, dan wil je hem erbij om voortgang te bewaken. Daar gaat hij hard op: alles lekker strak trekken.

Van stagiair tot coördinator

“Ik begon hier met een meeloopstage, moet je nagaan, nu ben ik Servicedesk Coördinator! Fijn hoor, je zo te kunnen ontwikkelen binnen een bedrijf. Ik kreeg het vertrouwen om zeg maar buiten de grenzen van mijn functie-omschrijving te treden, heel fijn; zo kom je nog eens ergens!”

In 2011 zagen we Rense voor het eerst, na zijn meeloop-stage bleef hij plakken. Een paar uurtjes per week deed hij klusjes. “Op school leerde ik vooral projectmanagement; mijn technische kennis komt echt uit de Office Extensions-praktijk. Een fijne afwisseling op het andere baantje dat ik had: de vis! Ik kom uit Spakenburg, daar gaat iedereen de vis in. Heeft me verbaal heel sterk gemaakt, want die jongens op de markt zijn niet op hun mond gevallen… Heb ik nu nog profijt van!’ lacht Rense.

Stand-up

Elke ochtend begint Rense met een kop koffie achter zijn computer, even alleen alles op een rijtje zetten. Dan om 09:30 uur de dagelijkse stand-up: “Met alle technische jongens doorspreken waar we mee bezig zijn, wat er speelt, wie er naar een klant moet. Vaak zijn er issues die we makkelijk direct kunnen oplossen. Dingen die niet kloppen en we anders kunnen inrichten. Of zaken die prioriteit hebben en dus voorgaan. Die stand-ups zijn echt efficiënt.”

Rense hakt knopen door, volgt met een arendsoog de voortgang: “Als iemand zegt ‘nee, nog niet af, wordt wat later’ dan begint mijn oog al te trekken. Haha. Dat weten ze van me, kunnen we ook om lachen. We zijn heel direct met elkaar: zeggen waar het op staat. En daarna is het weer gezellig.”

ITIL-bewaker

Eens per week is er operationeel overleg: van alle afdelingen de koppen bij elkaar. Sales, operations, servicedesk, management. Rense slaat iedereen om de oren met ITIL: “ITIL is een leidraad voor hoe je processen beheerst, op basis van best practices. Helemaal mijn ding natuurlijk: structuur! De een vindt dit makkelijker, de ander dat weer logischer: leuk en aardig, maar we doen het zoals we hebben vastgelegd.” Rense kijkt er streng bij: ITIL is heilig. Ook heilig: de clean-desk policy. Voor Rense geen moeite; cleaner dan zijn bureau wordt het niet!

Na het overleg niet meteen lunchen, eerst nog even z’n mailbox checken. Rense krijgt alle tickets doorgestuurd die met extra aandacht netjes weggewerkt moeten worden. Een verzoek van iemand die daartoe niet gemachtigd is, een opdracht die buiten het contract valt. Dat werk. Werk voor Rense!

Meer weten over ITIL? Check ons blog!
Zin in een nieuwe ICT-uitdaging? Kijk even bij onze vacatures!